Onderzoek
Dicht de kloof!
Culturele instellingen worstelen geregeld met de vraag hoe ze jongeren moeten bereiken en verleiden met hun aanbod. Ook een effectieve manier van communiceren is niet altijd vanzelfsprekend.
We voerden een kwalitatief onderzoek uit om te onderzoeken hoe Zuid-Limburgse culturele instellingen (nog) toegankelijker kunnen worden voor een jong publiek. Daarvoor spraken we met educatie- en communicatiemedewerkers van cultuurinstellingen. Maar ook met Limburgse jongeren tussen de 15 en 25 jaar over wat hen wel of niet tegenhoudt om naar een museum, festival of voorstelling te gaan.
De inzichten uit het onderzoek zijn gebundeld in een onderzoekspublicatie 'Dicht de kloof' met 10 kansen om jongeren meer in verbinding te brengen met kunst en cultuur. Maar de inzichten bieden ook aanknopingspunten voor iedereen die jongeren als doelgroep graag beter wilt begrijpen.
Drink bij ons een koffie of stuur een mailtje naar sos@mockus.nl en we sturen de digitale versie naar je op.